mycustomer
mycustomerr

جنس لباس كودك  بايد از چه نوع پارچه اي باشد؟

 

چگونه لباسي مناسب براي كودك خود انتخاب كنيم

امروزه تنوع لباس هاي نوزاد و كودك بي پايان است مسلما با اين انتخاب هاي بسيار، لازم است بدانيد چه جنس پارچه اي را براي مراقبت از پوست كودك خود انتخاب كنيد.

مهم ترين كاري كه بايد هنگام انتخاب لباس كودك در نظر بگيريد آن است كه به جنس پارچه ي آن توجه كنيد. علاوه براين بايد لوازم جانبي و تزييناتي را كه شامل مي شود را درنظر بگيريد.

 

پنبه

انتخاب جنس لباس نوزاد و كودك از اهميت بسيار زيادي برخوردار است؛ چرا كه بدن نوزاد و كودك نسبت به بزرگسالان حساس‌تر است و لباسي كه والدين براي آن‌ها انتخاب مي‌كنند نبايد موجب حساسيت پوستي و آزار آن‌ها شود. ممكن است در انتخاب لباس مناسب براي نوزاد سردرگم شده‌باشيد؛ پارچه‌هايي در بازار موجود هستند كه بافت خوبي دارند، در برابر شستشو مقاوم هستند و براي لباس كودكان و نوزادان بسيار مناسب‌اند. در ادامه به ويژگي‌هاي جنس لباسي كه مناسب است اشاره مي‌كنيم. توجه داشته‌باشيد كه استفاده از راهنمايي‌هاي مشاوره كودك مي‌تواند در رابطه با سوال‌هاي شما در زمينه فرزندتان راه‌گشا باشد.

 

جنس لباس كودك | ويژگي‌هاي لباس مناسب براي كودكان و نوزادان

راحتي و جنس لباسي كه فرزندتان مي‌پوشد بايد مناسب باشد تا باعث ايجاد مشكل نشود. معمولا برچسبي كه داخل لباس‌ها است مشخصات كلي لباس را شامل مي‌شود و از طريق آن‌ها مي‌توانيد به ويژگي‌هاي لباس پي ببريد. يكي از مزيت‌هاي لباس جنس خوب اين است كه باعث تنظيم دماي بدن كودكان مي‌شود. توصيه مي‌شود از پارچه‌هايي با جنس مرغوب و الياف طبيعي استفاده كنيد، معمولا پارچه‌هايي از جنس نخ، پنبه و كتان براي كودكان مناسب هستند.

 

توصيه مي‌شود از لباس‌هايي با رنگ روشن براي ‌نوزادان و كودكان استفاده كنيد و از رنگ‌هاي تند و تيره استفاده نكنيد. يقه‌ي لباس بهتر است گشاد باشد تا كودكان بتوانند به راحتي آن را بپوشند، همچنين از لباس‌هاي تنگ استفاده نكنيد زيرا براي آن‌ها ناراحت كننده است و در آن احساس راحتي نمي‌كنند.

 

به صورت كلي جنس لباس كودك بايد به صورتي باشد كه هوا از آن عبور كند و در برابر بازي كردن و شستشوي زياد مقاوم باشد. زماني كه قصد داريد براي فرزند خود لباس بدوزيد بهتر است پارچه را قبل از دوخت بشوييد، زيرا ممكن است مواد شيميايي موجود در پارچه تا حدودي كم شود.

 

پيشنهاد مي‌كنيم مقاله چگونه يك پوشك خوب براي كودك انتخاب كنيم؟ را مطالعه كنيد.

 

 

 

پارچه‌هايي كه از جنس پنبه هستند بهترين پارچه براي كودكان مي‌باشد، به آساني نگهداري و شستشو مي‌شوند، هوا به راحتي از آن عبور مي‌كند، در برابر شستشو مقاوم هستند و كودكان در آن احساس راحتي مي‌كنند. اين پارچه بافت نازكي دارد و به راحتي خشك مي‌شود و وزن كمي دارد، به صورت كلي پارچه‌اي كه تمام پنبه باشد گزينه‌ي مناسبي براي نوزادان به حساب مي‌آيد.

 

پارچه‌ي «وال» نيز از نظر جنس شبيه به پنبه مي‌باشد ولي كمي نازك‌تر و بدن‌نما تر است. اين پارچه براي پيراهن‌هاي دخترانه گزينه‌ي مناسبي است. پارچه‌ي «لنين» بافت سبك و يكدستي دارد، براي لباس كودكان مناسب است و حجم كمي دارد.

 

پارچه‌ي «باتيست» بافت نسبتا درشت و سبكي دارد، تنفس پذيري بالايي دارد و باعث ايجاد حساسيت نمي‌شود، در برابر شستشو مقاوم است و زود از بين نمي‌رود. پارچه‌ي «ژرسه» كش‌باف از جنس پنبه است و به دليل خاصيت كش‌ساني آن گزينه‌ي مناسبي برايجنس لباس نوزاد و كودك در حال رشد است.

 

اين پارچه بافت سبك و لطيفي دارد و باعث آزار كودكان نمي‌شود. پارچه‌ي «فليس» جايگزين مناسبي براي پارچه‌هاي پشمي است و به‌ راحتي نگهداري و شستشو مي‌شود. پارچه‌ي پنبه «پلي‌استر» كيفيت و قيمت پايين‌تري نسبت به پارچه تمام پنبه دارد، چروك نمي‌شود و از لحاظ شستشو و نگهداري آسان مي‌باشد.

 

پارچه‌ي «لاكرا» يكي ديگر از انواع پارچه‌ها مي‌باشد كه كشي است و به دليل راحتي، گزينه‌ي خوبي براي لباس زير كودكان و نوزادان مي‌باشد. در هنگام خريد براي نوزاد خود مي‌توانيد موارد ذكر شده را مورد بررسي قرار دهيد و جنس لباس را از فروشنده جويا شويد.

 

ويژگي لباس‌هاي نامناسب براي كودكان

مهم نيست مدل لباس چگونه باشد مهم جنس لباس نوزاد و كودك است كه بايد جنس آن ضد حساسيت باشد و معمولا پارچه‌هايي كه داخل آن‌ها از پلاستيك يا پلي‌استر استفاده شده حساسيت زا هستند و براي نوزادان و كودكان مناسب نيستند. لباس‌هاي بافتني موهر دار به دليل وجود پرزهاي ريز در آن ممكن است باعث ايجاد مشكلات تنفسي شود و استفاده از آن‌ها توصيه نمي‌شود.

 

جنس لباس نوزاد و كودك كه از مواد مصنوعي و نامرغوب تهيه شده‌اند براي كودكان مناسب نيستند. لباس‌هاي پشمي اگر با بدن كودك تماس مستقيم داشته باشند ممكن است باعث بروز حساسيت در آن‌ها شود. اين نكته را در نظر داشته باشيد كه براي شستشوي لباس هرگز از مواد شوينده‌ي قوي و عطر دار استفاده نكنيد، زيرا ممكن است باعث ايجاد حساسيت در بدن نوزادان و كودكان شود.

 

لباسي كه مدام درز گرفته شود يا وصله و پينه داشته باشد براي كودكان مناسب نيست و آن‌ها احساس راحتي نمي‌كنند، حتي از نظر ظاهري نيز براي كودكان مناسب نيست و بهتر است لباسي كه مناسب كودكتان است به تن آن‌ها كنيد، نيازي نيست لباس كودكتان گران‌قيمت باشد و هزينه‌ي زيادي را صرف آن كنيد ولي توصيه مي‌شود از نظر جنس مرغوب و خوب باشد، از نظر سايز نيز كاملا اندازه باشد و بيش از حد چسبان يا گشاد نباشد. مي‌توانيد مقاله رشد كودك يك ساله را نيز مطالعه كنيد.

 

 

 

امتیاز:
بازدید:
[ ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ ] [ ۰۲:۵۶:۲۷ ] [ mycustomer ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
لینک دوستان
قالب وبلاگ
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 10
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی