mycustomer
mycustomerr

نقاشي با گواش يكي از انواع پركاربرد نقاشي

يكي از انواع پركاربرد نقاشي در كنار ساير شيوه ها و روش هاي مختلفي همچون طراحي خطي ، طراحي آكادميك و …  كه در اين راستا وجود دارد؛ نقاشي با گواش است. گواش رنگ ماده اي كدر مي باشد كه نگارگران قديمي در همان روزگاران گذشته از اين رنگ براي نقاشي استفاده مي كردند و آثار هنري بسيار زيادي را خلق مي كردند. اين رنگ غير شفاف كه از رنگي شبيه به آبرنگ و مخلوطي از صمغ عربي ساخته شده است؛ نقش پررنگي در آثار نقاشان بزرگ داشته است و امروزه مي توانيم سهم قابلي توجهي از نقاشي هاي بي نظير با استفاده از گواش را مشاهده كنيم.

 

اما در عين حال كه نقاشي با گواش مي تواند براي شما لذت بخش باشد؛ با توجه به پخش شدن رنگ گواش ممكن است فرش شما را كثيف كند و يا اينكه با رنگ گواش خشك شده پس از مدتي رو به رو شويد. در اين صورت نياز به حلال رنگ گواش خشك شده خواهيد داشت تا با استفاده از آن بتوانيد رنگ گواش خشك شده را تميز كنيد و قسمت هايي را كه پس از نقاشي كثيف نموده ايد؛ به طور كامل تميز كنيد. حال سوال اينجاست كه حلال رنگ گواش خشك شده چيست؟

 

نقاشي با استفاده از گواش

يكي از سبك هاي نقاشي، طراحي با گواش مي باشد كه شما مي توانيد با استفاده از گواش نقاشي هاي زيبا و آثار هنري بسيار منحصر به فرد و خارق العاده اي را خلق كنيد. در اين خصوص بهتر است حتما آموزش هاي لازم ديده شود و نقاشي با گواش به طور كامل فراگرفته شود تا بدين منظور بتوان آثار بديع و شگرف تري را خلق كرد.

 

اما در عين حال كه مي توان با استفاده از گواش، نقاشي هاي زيبايي را خلق كرد؛ از طرفي ديگر هم ممكن است با سهل انگاري و نبستن درب قوطي با رنگ گواش خشك شده مواجه شويد. بنابراين در صورتي كه با رنگ گواش خشك شده مواجه نشويد؛ بايستي به هنگام نقاشي با گواش احتياط لازم را به عمل آوريد.

 

اما در هر صورت اگر در حين اجراي نقاشي، با رنگ گواش خشك شده روي فرش يا هر شي ديگري رو به رو شديد؛ بهتر است دست به گريبان راهكارهاي ممكن رنگ گواش خشك شده باشيد تا با حلال رنگ گواش خشك شده بتوانيد گواش خشك شده را به راحتي از بين برده و مكان طراحي خود را كامل به مانند روز نخست تميز و مرتب كنيد.

 

احتياطات لازم در خصوص نقاشي با گواش

در نظر داشته باشيد كه بايستي شما در حين نقاشي با گواش رنگ ها را با كاردك به هم ديگر مخلوط كنيد و هر سري آن ها را با آب بشوييد و خشك كنيد و پس از آن رنگ هاي مخلوط شده را بهتر است روي پالت رنگ بريزيد و درب قوطي را محكم ببنديد. در اين صورت از خشك شدن و فاسد شدن رنگ گواش جلوگيري به عمل آورده ايد.

 

چرا كه در غير اين صورت ممكن است شاهد رنگ گواش خشك شده باشيد كه بايد حتما به دنبال حلالي براي از بين بردن آن باشيد. بنابراين هر چقدر در حين نقاشي احتياط كنيد؛ كمتر با اين مسئله رو به رو مي شويد. اما در هر صورت اگر شاهد رنگ گواش خشك شده بوديد؛ بهتر است بلافاصله به دنبال حلالي براي آن باشيد تا مشكل به وجود آمده را برطرف نموده و محيط اطراف را كاملا تميز كنيد.

 

آشنايي با حلال رنگ گواش خشك شده

با ذكر توضيحاتي كه داده شد؛ در صورتي كه پس از نقاشي با گواش با رنگ گواش خشك شده رو به رو شويد؛ بايد بلافاصله آن را تميز كرد. به طور كلي در نظر داشته باشيد كه بهترين حلال رنگ گواش خشك شده آب مي باشد. استفاده از محلول هاي ديگر نيز در اين راستا كمك شايان توجهي به پاكسازي و از بين بردن رنگ گواش خشك شده روي لباس شما يا فرش و ساير اشياء ديگر مي كنند. توجه داشته باشيد كه بهتر است بلافاصله پس از به اتمام رسيدن نقاشي خود بايد هر چه زودتر اقدام به تميزسازي محيط اطراف كنيد.

چرا كه هر چقدر رنگ گواش خشك شده روي اشياء مختلف باقي بماند؛ پاكسازي آن ها براي شما سخت تر مي شود و حتي شما را مجبور به پرداخت هزينه هاي بيشتري مي كند. بنابراين سعي كنيد در أسرع وقت نسبت به اين كار مبادرت ورزيد. براي اينكه با مهمترين محلول هاي لازم در زمينه از بين بردن رنگ گواش خشك شده آشنا شويد؛ توجه شما را به 5 حلال رنگ گواش خشك شده جلب مي كنم كه در ادامه خواهند آمد.

 

5 حلال رنگ گواش خشك شده

5 حلال رنگ گواش خشك شده وجود دارند كه استفاده از هر يك از آن ها مي تواند رنگ گواش خشك شده روي اشياء مختلف را پس از نقاشي از بين ببرند تا شما بتوانيد محيط اطراف خود را كاملا پاكسازي نماييد. اين 5 جلا رنگ گواش خشك شده عبارتند از:

 

تينر

تينر از ديگر محلول هايي است كه مي توانيد با استفاده از آن رنگ گواش خشك شده را روي سطوح مختلف از بين ببريد. بنابراين در هر صورت اگر رنگ گواش روي سطوح مختلف ريخته شده باشد و بر حسب سهل انگاري يا فراموشي قسمت مورد نظر را تميز نكرده باشيد؛ بايستي خيلي زود نسبت به تميز كردن و پاكسازي مكان مورد نظر اقدام ورزيد

 

يكي از حلال هاي ديگر در اين راستا كه مي تواند رنگ گواش خشك شده را از بين ببرد؛ در كنار ساير حلال هاي ديگر، تينر مي باشد. شما مي توانيد با استفاده از تينر رنگ گواش خشك شده را روي سطوح مختلف از بين ببريد و نگراني خود را در خصوص ماندگاري رنگ گواش خشك شده روي سطوح مختلفي همچون: لباس، فرش، موكت و… برطرف كنيد. تينر اين قبليت را دارد كه به راحتي اين سطوح لكه دار را از بين ببرد تا مشكلي براي شما و وسايل گران قيمت و ارزشمند شما به پيش نيايد.

آب

آب مايه حيات است. بي ترديد بارها و بارها اين جمله كليشه اي را شنيده ايد. در خصوص رنگ گواش خشك شده نيز يكي از كم هزينه ترين و بهترين راهكارها براي از بين بردن رنگ گواش خشك شده، آب است. به اين صورت كه اگر در حين نقاشي رنگ گواش روي فرش و لباس و ساير جاهاي ديگر بريزد. با توجه به اين مسئله كه خيلي زود خشك مي شود؛ مي بايست مقداري آب داغ را روي مكان مورد نظر بريزيد تا به عنوان حلال رنگ گواش خشك شده عمل كرده و آن را از بين ببرد.

 

سخن پاياني

به طور كلي در نظر داشته باشيد كه هر چند ممكن است نقاشي با گواش براي شما حس و حال خوبي را تداعي سازد و لذت زيادي از آن ببريد و حتي در صورت حرفه اي شدن بتوانيد آثار هنري و برجسته بسيار زيادي را توليد نماييد. اما در عين حال ممكن است رنگ گواش خشك شده روي سطوح مختلفي بريزد و براي شما دردسر آفرين باشد.

 

براي آنكه رنگ گواش خشك نشود؛ بايد بلافاصله پس از ريخته شدن آن را با محلول هايي از جمله آب و صابون تميز كنيد تا سريع خشك نشود. اما در صورتي كه رنگ گواش خشك شده روي سطوح مختلفي بماند و خشك شود؛ بهتر است از محلول هاي ديگري در اين راستا بهره گيريد تا با استفاده از هر يك از آن ها بتوانيد به طور كلي هر گونه لكه و كثيفي را روي سطوح مختلف از بين برده و هيچ گونه نگراني در اين خصوص به دل خود راه ندهيد.

امتیاز:
بازدید:
[ ۲ شهريور ۱۴۰۰ ] [ ۱۰:۱۹:۲۳ ] [ mycustomer ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
لینک دوستان
قالب وبلاگ
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 3
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی