mycustomer
mycustomerr

يكي از جذاب‌ترين قسمت‌هاي ساختمان كف آن است كه اگر انتخاب درستي داشته باشيد مي‌تواند زيبايي ساختمان شما را دو چندان كند. براي انتخاب كفپوش مناسب بايد با كاربرد آنها، مزايا و معايب، هزينه و كيفيت و امكان تعويض آن ها توجه نمود. شناخت كفپوش ها در طراحي ساختمان ها و توجه به نكات گفته شده مي‌تواند به ‌ها محيطي جذاب و زيبا بخشد. كفپوش ها تنها جايي محكم براي ايستادن و راه رفتن نيستند بلكه بخشي از زيبايي ساختان شما را فراهم مي كند.

كفپوش ها در طراحي ساختمان ها

كفپوش ها يكي از متنوع ترين مصالح ساختماني مي‌باشند كه در فضاي بيروني و دروني ساختمان ها براي پوشش كف ساختمان مورد استفاده قرار مي گيرند. در واقع به لايه هايي كه براي پوشاندن كف يك مكان مورد استفاده قرار مي گيرد، كفپوش گفته مي شود. معمولا كفپوش ها دائمي مي باشند اما امكان تعويض آن ها نيز وجود دارد. كفپوش ها در انواع مختلف و در كاربرد هاي متفاوتي وجود دارند و در مكان هاي مختلفي مي توان از آنها استفاده نمود.

عوامل موثر در انتخاب كفپوش ها در طراحي ساختمان ها

 

عوامل مختلفي در انتخاب كفپوش در طراحي ساختمان ها تاثير دارند كه مهم ترين آنها عبارتند از :

كيفيت و دوام كفپوش ها در طراحي ساختمان ها

كيفيت كفپوش يك عامل مهم و اساسي در انتخاب آن مي باشد. كفپوش ها بايد در مقابل حوادثي همچون آتش سوزي يا ضربه مقاوم بوده و همچنين بايد قابل تعويضي باشد.

تناسب با طراحي داخلي ساختمان ها

در هنگام انتخاب كفپوش در طراحي ساختمان ها بايد با توجه به فرهنگ و شرايط محيطي و متناسب با نوع طراحي و متريال مورد استفاده در ساختمان، كفپوش مناسب را خريداري نمود.

نظافت و شستشو

بهتر است در انتخاب كفپوش در طراحي ساختمان ها به راحتي شستشو و نظافت آن نيز توجه نماييد.

انواع كفپوش ها در طراحي ساختمان ها

همانطور كه گفته شد كفپوش ها در انواع مختلفي وجود دارند. اما پركاربرد ترين نوع كفپوش در طراحي ساختمان ها مي توان به موارد زير اشاره نمود كه هر يك را كامل توضيح داده و مزايا و معايب ان ها را مورد بررسي قرار داده ايم.

سليقه شخصي در انتخاب كفپوش در طراحي ساختمان ها

مورد ديگري كه در انتخاب كفپوش در طراحي ساختمان موثر مي باشد، سليقه شخصي افراد مي باشد كه با توجه به روحيات فرد مي توان بهترين نوع كفپوش را خريداري نمود.

هزينه كفپوش ها در طراحي ساختمان ها

كفپوش ها در مدل هاي مختلف با توجه به مصالحي كه در آن ها به كار رفته و كيفتشان هزينه خاص خود را دارند كه بايد با توجه به بودجه خود كفپوش مناسب را انتخاب نماييد.

 

  1.  كفپوش هاي سنگي
  2.  كفپوش هاي چوبي
  3.  كفپوش هاي پلاستيكي

انواع كفپوش هاي سنگي:

كفپوش هاي سنگي از جمله مصالح با دوام در طرح ها و سبك هاي مختلفي هستند كه خود شامل موارد زير مي شوند.

  •  سنگ:

سنگ ها از انواع كفپوش در طراحي ساختمان ها به حساب مي آيند كه تنوع بالايي داشته و از مصالح گران محسوب مي شوند. كفپوش هاي سنگي از جمله مصالح طبيعي محسوب شده و معمولا در آشپزخانه ها، سرويس هاي بهداشتي، حمام و محيط هاي باز از آن ها استفاده مي شود. سنگ ها از جمله مواد سرد بوده و بهتر است در مكان هايي كه سردسير هستند از آن ها استفاده نشود.

مزاياي كفپوش سنگ:

  1.  تنوع در رنگ، طرح و سبك
  2. نصب سريع و آسان

معايب كفپوش سنگ:

  1.  ترك خوردن در سرما
  2.  قيمت بالا
  3.  سخت بودن تميز كردن آن
  •  موزاييك:

موزاييك از جمله كفپوش هاي قديمي مي باشد كه از گذشته تا امروز مورد توجه خوبي قرار گرفته است. مواد تشكيل دهنده موزاييك ها آب ، ماسه، سيمان، پودر سنگ و رنگ هاي افزودني مي باشند. موزاييك كفپوشي متراكم شده است.

مزاياي كفپوش موزاييك:

  1.  نصب سريع و آسان
  2.  زيبايي
  3.  تنوع در طرح و رنگ
  4.  طول عمر بالا
  •  كاشي و سراميك:

كاشي و سراميك در گذشته بيشتر مورد توجه رار داشته است.

مزاياي كفپوش كاشي و سراميك:

  1.  تنوع در رنگ و طرح
  2.  مقرون به صرفه بودن
  3.  راحتي در تميز كردن

معايب كفپوش هاي كاشي و سراميك:

  1.  مقاومت كم
  2.  مناسب نبودن براي مكان هاي سرد

همچنين بخوانيدبررسي انواع نورپردازي سقف و نكات آن

انواع كفپوش هاي چوبي:

يكي ديگر از انواع كفپوش ها در طراحي ساختمان ها ، كفپوش هاي چوبي مي باشند. اين كفپوش ها در انواع طبيعي و مصنوعي وجود دارند. كفپوش چوبي از جمله مواد گرم بوده و حس گرما را به محيط مي دهد. انواع كفپوش هاي چوبي عبارتند از :

  •  پاركت

كفپوش پاركت از چوب درختان افرا، بلوط و كاج ساخته مي شود. امروزه پاركت از محبوب ترين كفپوش در طراحي ساختمان ها محسوب مي شود.

مزاياي كفپوش پاركت:

  1.  ايجاد حس گرما و صميميت در محيط
  2.  تنوع زياد در طرح و رنگ
  3.  وزن پايين

معايب كفپوش پاركت:

  1.  سخت بودن نظافت آن
  2.  مقاوم نبودن در برابر آب
  3.  نصب سخت
  •  لمينت

لمينت همانند پاركت بوده و از چوب ساخته مي شوند.

مزاياي كفپوش لمينت:

  1.  تنوع و زيبايي بيشتر نسبت به پاركت
  2.  نصب آسان
  3.  مقاومت بالا در برابر خراش

انواع كفپوش‌ هاي پلاستيكي:

از ديگر انواع كفپوش در طراحي ساختمان ها ، كفپوش پلاستيكي مي باشد كه خود شامل لينولئوم مي شود. لينولئوم از روغن تخم كتان، الياف چوب، گرد چوب پنبه، رزين و سنگ آهك تشكيل مي شود.

لينولئوم داراي تنوع بالايي بوده و به صورت ورقه اي و كاشي در بازار موجود مي باشد. اين كفپوش مناسب مكان هايي كه نيازمند بهداشت بيشتري هستند مي باشد و در برابر آلودگي ها ، رشد قارچ و ميكروب مقاوم مي باشد.

مزاياي كفپوش لينولئوم:

  1.  تنوع زياد در رنگ و طرح
  2.  مقاوم در برابر آلودگي
  3.  تميز كردن آسان

سخن پاياني

انتخاب كفپوش در طراحي ساختمان ها از جمله موارد مهمي مي باشد كه اگر مناسب با اصول و طراحي ساختمان و متريال استفاده شده در آن خريداري شود، مي تواند ارزش ساختمان را چند برابر كند.

براي خريد كفپوش در طراحي ساختمان ها بايد به بودجه، سليقه، نوع طراحي ساختمان، متريال استفاده شده و ارزش فعلي خانه توجه نماييد.

در نهايت لازم به ذكر است مجموعه خط و خاك به صورت تخصصي اقدام به طراحي انواع پروژه هاي ساختماني مي نمايد و همواره در جهت بهبود فضاهاي معماري و در راستاي جلب رضايت شما عزيزان از ابتدا تا انتهاي پروژه گام برداشته است.

 

امتیاز:
بازدید:
[ ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ ] [ ۰۹:۱۲:۲۷ ] [ mycustomer ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
لینک دوستان
قالب وبلاگ
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 9
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی