mycustomer
mycustomerr

مجموعه دلتا فيكس با بهره‌مندي از پرسنلي مجرب، كارآزموده و با تكيه‌بر سال‌ها تجربه، خدماتي تخصصي و حرفه‌اي درزمينهٔ تعميرات مانيتور ارائه مي‌دهد. تفاوتي ندارد مانيتور رايانه شما چه برندي بوده و دقيقاً در كدام بخش دچار اختلال شده باشد. ما خرابي مانيتور را با دقت تمام بررسي مي‌كنيم تا علت بروز مشكل را كشف كنيم. در قدم بعد با استفاده از تجهيزات پيشرفته اختلال پيش رو را برطرف مي‌كنيم.

 

مانيتور يكي از اصلي‌ترين دستگاه‌هاي خروجي كامپيوتر است كه وظيفه نمايش اطلاعات را به عهده دارد. بدون استفاده از مانيتور، عملكرد رايانه به‌طور كامل از بين مي‌رود. با توجه به اهميت مانيتور در انواع مختلف يارانه‌ها، تعميرات مانيتور نيز از اهميت بسياري پيدا مي‌كند. انواع مختلف مانيتورها در دسته مانيتورهاي پلاسما، LED، LCD و مانيتورهاي لامپ تصوير CRP تقسيم مي‌شوند كه هر يك تعميرات مخصوص به خود را دارند.

 

 

تعمير چيپ گرافيك مانيتور

براي اينكه يك تصوير باكيفيت بر روي مانيتور نقش ببندد، اجزا و عوامل مختلفي دست‌به‌دست يكديگر مي‌دهند. دراين‌بين اهميت چيپ گرافيك بيش از سايرين است. چراكه تصاوير را پيش از نمايش آنان در مانيتور، از فيلتر هاي مختلف عبور داده و پردازش مي‌كند.

 

اين دلايل كافيست تا به اهميت تعميرات مانيتور در اين بخش از دستگاه پي ببريم. با خرابي و نقص در چيپ گرافيك، نمايش تصاوير بر روي مانيتور مختل مي‌شود. ممكن است صفحه مانيتور به‌طور كامل سياه شود و يا بر روي مانيتور گير كند. اين نشانه‌ها از خرابي چيپ يا همان واحد پردازش كارت گرافيك خبر مي‌دهد.

 

 

سوختگي پيكسل مانيتور

همان‌طور كه مي‌دانيد صفحه‌نمايش مانيتور از چندين پيكسل تشكيل‌شده كه هر يك وظيفه به نمايش كشيدن بخشي از تصوير را به عهده‌دارند. درصورتي‌كه پيكسل‌هاي مانيتور دچار آب خوردگي و ساير آسيب‌هاي فيزيكي شود، سوخته و به شكل نقطه‌اي سياه درمي‌آيد.

 

هر يك از پيكسل‌هاي مانيتور در صورت سوختگي به يك نقطه مرده تبديل مي‌شود و عملكرد خود را در نمايش تصوير از دست مي‌دهد. درصورتي‌كه سطح گسترده‌اي از پيكسل‌هاي مانيتور بسوزد، تعميرات مانيتور بي‌اثر شده و پنل مانيتور به‌طوركلي تعويض مي‌شود.

 

 

 

تعمير پورت HDMI

پورت HDMI بخش ديگري از تجهيزات مانيتور به شمار مي‌آيد كه علاوه بر انتقال صدا، تصاوير را نيز به گيرنده ديجيتال منتقل مي‌كند. نقش چشمگير و قابل‌توجه HDMI در مانيتور، تعمير و اصلاح آن را ضروري مي‌سازد. براي تعميرات مانيتور در اين بخش لازم است از مهارت يك فرد متخصص كمك بگيريد.

 

به خاطر داشته باشيد كه پورت اچ دي ام آي به‌طورمعمول در اثر نوسان برق و يا اتصال كابل فيك و غيراستاندارد خراب مي‌شود. بااتصال كامپيوتر به محافظ برق و استفاده از كابل‌هاي اورجينال و استاندارد، مي‌توانيد تا حدود زيادي از آسيب‌هاي نوسان برق جلوگيري كنيد.

 

 

 

تعمير پنل مانيتور

نقش پنل در مانيتور اساسي و حياتي است. بااين‌حال بسيار آسيب‌پذير و حساس است. طوري كه در اثر كوچك‌ترين ضربات آسيب‌ديده و خسارت‌هاي جبران‌ناپذيري به‌جاي مي‌گذارد. بيش از 60 درصد ارزش يك مانيتور را پنل به‌كاررفته در آن تعيين مي‌كند. ازاين‌رو خرابي آن ارزش مانيتور را به‌مراتب كاهش مي‌دهد.

 

خرابي پنل ها با علائمي همچون به‌هم‌ريختگي رنگ و تصوير، تشكيل نقاط رنگي بر روي مانيتور، خط‌خوردگي و شكستگي، تشكيل خطوط افقي روي پنل و همچنين قطع و وصل شدن نمايش تصوير نمايان مي‌شود. براي تعميرات مانيتور در اين بخش لازم است منشأ خرابي شناسايي و ميزان تأثير تعمير مشخص شود. درصورتي‌كه خرابي پنل گسترده و حاد باشد، تعويض آن كارساز و مقرون‌به‌صرفه تر خواهد بود.

 

تعمير بك لايت

قطعه بك لايت همان‌طور كه از نامش پيداست، براي تأمين نور پشت زمينه مانيتور به كار مي‌رود. بك لايت به‌منظور تأمين نور لازم براي نمايش تصاوير از يك صفحه با چندين چراغ ال اي دي تشكيل‌شده است. نسل جديد مانيتورها به بك لايت هاي چهارگانه در چهار كنج مانيتور مجهز شده‌اند. خرابي قطعه بك لايت با كم شدن نور صفحه و درنهايت خاموش شدن مانيتور نمايان مي‌شود.

 

خرابي در بك لايت منجر به اختلال در كاركرد مانيتور مي‌شود. درصورتي‌كه ميزان نقص به وجود آمده در بك لايت به اختلال در اتصالات و يا اشكال از مين برد محدود شود، با تعميرات مانيتور مي‌توان ايراد به وجود آمده را برطرف كرد. اين در حالي است كه در خرابي‌هاي گسترده تعمير بك لايت كارساز نيست و تعميركار براي احيا عملكرد مانيتور اقدام به تعويض اين قطعه مي‌كند.

 

تعمير برد پاور

برد پاور را مي‌توان قلب تپنده مانيتور تصور كرد. اين قطعه وظيفه انتقال انرژي الكتريكي به بخش‌هاي مختلف مانيتور را به عهده دارد. برد پاور اين كار را با تنظيم ولتاژ موردنياز هر بخش انجام مي‌دهد. خرابي اين بخش از دستگاه منجر به عدم تنظيم ولتاژ برق و آسيب به اجزاي مختلف مانيتور مي‌شود.

 

ازاين‌رو تعميرات مانيتور در اين بخش نياز به مهارت ويژه تعميركار و خدمات تخصصي دارد. خرابي برد پاور با علائمي همچون ضعيف شدن نور مانيتور، خاموش شدن ناگهاني مانيتور و روشن نشدن آن بروز مي‌يابد. در صورت مشاهده هر يك از اين علائم لازم است براي تعمير برد پاور مانيتور اقدام كنيد. تعلل در تعمير اين بخش از دستگاه منجر به آسيب رسيدن به ساير قطعات مانيتور مي‌شود.

 

 

 

 

امتیاز:
بازدید:
برچسب: تعميرات مانيتور،
موضوع:
[ ۱۴ شهريور ۱۴۰۰ ] [ ۰۱:۳۹:۰۸ ] [ mycustomer ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
لینک دوستان
قالب وبلاگ
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 2
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی