mycustomer
mycustomerr

محتواي وايرال (Viral content) محتواي ويروسي چيست؟

به محتواهايي كه به سرعت دست‌به‌دست مي‌شوند و در اختيار همه قرار مي‌گيرند، محتواي وايرال (Viral Content) يا محتواي ويروسي گفته مي‌شود.

محتواي وايرال (Viral content) يا محتواي ويروسي يك روش عالي براي نفوذ سريع در شبكه هاي اجتماعي است. محتواي وايرال به سبب جذابيتي كه دارد، به سرعت توسط افراد زيادي منتشر مي‌شود و مي‌تواند در كمترين زمان، بيشترين ميزان بازديد را براي شما فراهم كند.

 

براي مثال ويدئو شام پرزيدنت اوباما با خبرنگاران بيش از ۱۰.۷ ميليون بازديدكننده داشته است؛ بنابراين اگر مي‌خواهيد كه در يك بازه زماني كوتاه مخاطبان زيادي به دست آوريد، به فكر محتواي وايرال باشيد!

 

معرفي محتواي وايرال

هر نوع محتوا اعم از متني، تصويري، صوتي، گرافيكي و … كه جذابيت بالايي داشته و بتواند مخاطبان زيادي را تحت تأثير قرار دهد، محتواي ويروسي يا وايرال است.

 

اين محتوا داراي ويژگي‌هايي است كه در فضاي مجازي، بسياري از كاربران آن را به اشتراك مي‌گذارند. به‌طورمعمول محتواهايي وايرال مي‌شوند كه سرگرم‌كننده، هنري، جذاب و مفيد باشند.

 

نحوه انتشار محتواي وايرال

محتواي وايرال به شيوه‌هاي مختلفي پخش و تكثير مي‌شود از جمله:

 

لينك محتوا در وب‌سايت‌هاي مختلفي قرار مي‌گيرد. (Backlink)

افراد زيادي محتوا را براي دوستان خود ارسال مي‌كنند. (Forward)

مردم در مورد آن محتوا حرف مي‌زنند و افراد زيادي با جستجو در اينترنت، محتوا را پيدا مي‌كنند.

كاربران فضاي مجازي آن را به‌صورت گسترده در شبكه‌هاي اجتماعي به اشتراك مي‌گذارند. (Share)

 

 

نكات مهم در توليد محتواي وايرال

منابع محتوا را ذكر كنيد

استفاده از منابع معتبر و ذكر آن‌ها باعث مي‌شود اعتبار محتواي شما بالاتر برود و هرچه اعتبار محتوايي بيشتر باشد امكان وايرال شدن آن نيز بيشتر خواهد بود.

 

محتواي كوتاه توليد كنيد

طبق آمار و شواهد تقريباً محتواهاي وايرال، كوتاه هستند. براي مثال معمولاً فيلم‌هاي وايرال بين ۳۰ تا ۶۰ ثانيه هستند و هر قدر كه طولاني شوند، ممكن است جذابيت خود را از دست بدهند. اين مسئله در رابطه با وبلاگ ها نيز صدق مي‌كند. افراد اكثراً به دنبال محتواهايي هستند كه در زمان كوتاه، بيشترين جذابيت را داشته باشد. در اين رابطه كارشناسان ماي كاستومر با توجه به نوع مخاطبين شما و كسب‌وكارتان، محتواي مناسبي توليد مي‌كنند.

 

محتواي متفاوت توليد كنيد

يك نكته اساسي در توليد محتواي وايرال اين است كه به دنبال موضوعات تكراري نباشيد. معمولاً محتوايي كه درگذشته موردتوجه و بحث كاربران قرارگرفته است، گزينه مناسبي براي وايرال شدن نمي‌باشد.

 

براي موفقيت در هر كاري لازم است در حوزه خودتان نفر اول باشيد. پس به دنبال موضوعات جديدي برويد كه كمتر راجع به آن‌ها صحبت شده است.

 

محتوا بايد مشكل‌گشا باشد

اكثر كاربران فضاي مجازي براي يافتن پاسخ سؤالات و مشكلات خود به جستجوي محتوا در اينترنت مي‌پردازند؛ بنابراين براي توليد محتواي وايرال لازم است بتوانيد مطالب كارآمد و پاسخ‌دهنده به وجود آوريد.

 

درصورتي‌كه محتواي شما بتواند در خصوص مشكلات رايج كاربران توضيحات مناسبي را ارائه دهد، كاربران آن را در فاي مجازي به اشتراك مي‌گذارند تا دوستانشان نيز آن را ببينند.

 

بگذاريد مردم نظراتشان را بگويند

اگر شما مطلبي را منتشر كرده‌ايد و مي‌خواهيد وايرال شود، بگذاريد كه افراد نظراتشان را در زير آن بنويسند. درصورتي‌كه نظرات مثبت زيادي بنويسند، افراد زيادي مايل به اشتراك گذاشتن محتواي شما مي‌شوند. چراكه نظرات مثبت نشان‌دهنده اين است كه محتواي شما مورد استقبال قرارگرفته است. پس آنها هم به اشتراك مي‌گذارند تا دوستانشان و فالورهايشان آن را ببينند.

 

 

توليد محتواي وايرال را تمرين كنيد

هر كاري پس از تمرين منظم و دقيق با موفقيت به انجام مي‌رسد. توليد محتواي وايرال نيز به تمرين و تجربه كافي نياز دارد. هر چه محتوا حرفه‌اي‌تر و ناب‌تر بوده و بيشتر به مشكلات روز بپردازد، احتمال وايرال شدنش نيز افزايش مي‌يابد.

 

 

كيفيت محتوا را در اولويت بگذاريد

كيفيت، نقش اساسي در وايرال شدن يك محتوا دارد و براي توليد محتواي وايرال لازم است نكات و استراتژي‌هاي زيادي را در نظر بگيريد. ازآنجايي‌كه توليد محتواي وايرال كار بسيار مشكلي است، بهتر است در اين زمينه از كارشناسان باتجربه محتوا و شركت‌هاي معتبر و شناخته‌شده كمك بگيريد.

 

دقت و توجه به جزئيات، از نكات مهم در توليد محتواي وايرال است و براي اين كار بايد مهارت نگارش و ويرايش اصولي را ياد بگيريد. لازم است بدانيد محتوايي وايرال مي‌شود كه ازنظر مخاطبان ارزش به اشتراك‌گذاري را داشته باشد.

 

 

محتواي وايرال بايد بحث‌برانگيز باشد

ممكن است يك محتوا از ديد برخي مخاطبان بحث‌برانگيز بوده، ولي از ديد ديگر افراد فاقد ارزش و غيرقابل‌انتشار باشد. به ياد داشته باشيد كه نمي‌توان از همه انتظار داشت جذب محتواي شما شده و آن را براي ديگران نيز ارسال كنند.

 

براي توليد محتواي وايرال و جذب مخاطبان بيشتر بايد به تحقيق و جستجو در مورد مسائل بحث‌برانگيز روز بپردازيد و پس از جمع‌آوري مطالب كليدي، نظر شخصي خود را به آن اضافه كنيد. اگر مطلب شما از مباحث به‌روز باشد و نظر شخصي هم چاشني آن شود، احتمال افزايش كامنت ها و اشتراك‌گذاري بيشتر مي‌شود.

 

 

براي توليد محتواي وايرال بايد بتوانيد احساسات مخاطبان را برانگيزيد

براي توليد محتواي احساس‌برانگيز، لازم نيست مطالب گريه‌دار يا خنده‌دار توليد نماييد، بلكه بايد ذهن مخاطبان را درگير موضوع محتواي خود كنيد. بر اساس تحقيقات، كاربران زماني كه بتوانند با ذهن و فكر خود مطلبي را تحليل كنند، آن را به اشتراك مي‌گذارند.

 

امتیاز:
بازدید:
برچسب: محتواي وايرال،
موضوع:
[ ۱۴ شهريور ۱۴۰۰ ] [ ۰۲:۰۸:۲۷ ] [ mycustomer ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
لینک دوستان
قالب وبلاگ
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 9
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی